Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettträdgårdens-byggprojekt
Läst 2077 ggr
MoaL
0

Halvpallar och dylikt

Jag är jättesugen på att odla grönsaker och vissa typer av blommor, men jag har tråkigt nog bara en balkong. Jag har läst om odling i pallkragar, vilket ju verkar vara ett superbra alternativ! Jag försöker nu hitta halvpallar, det vill säga halva europapallar/sj-pallar, men det enda jag hittar är ställen som endast säljer till företagskunder. 😕

Någon som har något tips på var man som privatperson kan köpa ett par halvpallar? För jag hade hellre delat upp dem lite, istället för en enda jättepall.

Tack på förhand! 🙂

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

JontaK
0

Ett enkelt och billigt tips är att köpa virke och skruva ihop ramar som du sedan odlar i.

På så vis går det anpassa måtten efter dina önskemål men funktionen blir densamma som om du odlar i "färdiga" pallkragar.

MoaL
0

Jo, jag hittar pallkragar, de finns på bland annat Rusta. Det är själva pallarna som lyser med sin frånvaro (förutom för företagskunder, grrr). 🙂

Mvh,
Moa

VildaVittra
0

#3 Vad ska du ha dom till? Pallkragar går ju att ställa rakt upp och ner på balkonggolvet/gräsmattan.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

MoaL
0

Jag vill inte odla direkt mot betonggolvet på balkongen, så jag föredrar att använda en pall under pallkragarna. 🙂

Mvh,
Moa

VildaVittra
0

Såga en plywoodskiva i dom måtten och sätt tre 60 cm långa distanser mot golvet.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Cragan
0

du kan ju fråga på någon mindre industri om dom har någon halvpall att sälja, men räkna inte med att dom är rena och fina så dom bör täckas med nått (behövs visserligen på nya med då det är glipor i dem)

Michis87
0

Kolla på blocket, eller gå in på något företag. Det finns engångspall som de ofta gärna blir av med!

//Michis

Sajtvärd för Återbruk

Fialotta89
0

Fråga i affärer, tex rusta , öob eller i din mataffär.