Vad har jag hittat för träd?
Vid en övergiven stuga stod ett träd, någon som kan artbestämma?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Är inte särskilt kunnig men är det inte ett fruktträd? :P
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
#2 Jag tycker samt hoppas på det, då jag hittade en likadan planta, men mindre, under trädet som råkade ramla ner i min ficka. 😇
Tycker det påminner lite om körsbärsträd :P Stämmer det inte med denna bilden? :P
Eller ett Bigarråträd :P
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Det var väldigt likt i alla fall, stammen är dock inte så röd, men det kanske finns variationer?
Blommorna ser stora ut för körsbär, jag tror det är apel.
Tror på bigarråträd eller om det är kort skaft på blomman kan det vara plommonträd , brukar kunna komma under trädet som en liten planta .
Tycker det ser ut som körsbär. Möjligen kan det vara krikon.
Jag ska gå och titta senare i sommar vad moderträdet är, får plantera bebisen temporärt tills jag vet vad det är och vad jag ska göra med det. Är det vildapel så blir det spaljerat och ympat, krikon osv så får det växa fritt.
Ser inte alls ut som vildapel. Någon stenfrukt måste det vara. Så spännande att se vad det blir.
Vill du ha gratis äppleträd så är ett tips att ta cykeln och titta i dikena. Folk slänger ut skruttar och jag hittar ofta små fina träd där.
#10 Det är bara så svårt att se om det är apel när de är så små. Eller har du något knep?
Blommorna har så långa pistiller, det har inte apel.
Ser precis ut som vårt plommonträd :)
#13 Skulle precis skriva samma sak. Vi har ett plommonträd som heter Victoria och bilden liknar vädigt mycket.
#12 Nu blev det fel. Ståndare skulle det naturligtvis vara. Blommorna på dina bilder har så långa ståndare, det har inte apel.
Dom ser ju exakt likadana ut för mig…😊
#18 We have a winner 😃