Att odla är billigt
Nu har det äntligen blivit dags att jobba i trädgården. Min första prioritet är att täcka landet med halm. Något som tar tid och ibland är jobbigt för att det är svårt att få loss det från balarna (elefantäggen). Halmen kväver effektivt ogräset och jag slipper gräva. Det är bara att sätta ner plantor i halmtäcket. Metoden kallas för täckodling.
Jag har varit sjuk i kärlkramp så det har inte blivit gjort något som helst u trädgården men efter operation så kan jag åter jobba. Lite tomatplantor, purjolök och salladslök har jag i köket och det skall ut i växthuset snart, väntar på att risken för nattfrost är över.
Jag odlar mest kål i olika former samt lite mangold, morötter etc. Allt blir till min försörjning. Här om dagen t.ex gjorde jag en gratäng med mangold som jag hade förvälld och klar i frysen. Vitkålen jag odlade blev till surkål som tyvärr är uppäten för i år. Får nog odla lite mer detta året.
Hälsningar Göran/.Värd för pensionärer/ifokus. Författare till "Konsten att leva billigt och må bra" samt "Mystiska träd"