Min stackars blomma...
Det är en benjaminfikus och sorten heter Eurodi fullständigt vetenskapligt namn blir alltså Ficus benjamina ´Eurodi´

Okej,tack.. Men,jag kan itne hitta något om den…
Den tappar nmligen blad
Du kan söka på benjaminfikus (vilken namnsort det är spelar ingen roll, benjaminfikusar sköts likadant) så hittar du en hel del skötselråd.
Men jag skulle tippa att det är klimatomställning många växter får en lätt chock när de byter miljö och då kan de tappa en del blad. Benjaminfikusar vill stå ljust. Har du uterum el dyl. kan du ha den där de gillar att vara ute under odlingsperioden det är alltid ljusare ute än på fönsterbrädan glaset reflekterar bort en del ljus (ställ den dock inte i gassande sol då lär den få brännskador).

Har ingen just nu - har öht nästan inga krukväxter i lägenheten i stan, eftersom jag är på landet mer än halva året. Men hade i många år stora benjaminfikusar. De klarade sig hyfsat i min rätt mörka stadslägenhet, men oj vad de tappade blad över vintrarna. Men de är tåliga växter, som brukar överleva det mesta, om man bara står ut med att sopa upp lite blad från golvet då och då.