Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterfröerfrösådder
Läst 1619 ggr
gickan87
0

Plantera om sticklingar?

Mina tomat och paprikasticklingar har nu blivit drygt 5 cm höga. Är det dags att plantera om dem? Kan jag sätta dem i stor kruka eller ska jag plantera dem i en lite större odlingskruka bara? Första gången jag sätter frön så är osäker på om jag gör rätt. Ska jag göda sticklingarna eller klara dem sig på vanligt vatten bara?

MVH Erika :)

VildaVittra
0

Plantera om i planteringsjord, den är mer näringsrik än såjorden. Har du ordentligt med plats kan du "slutplantera" dom, annars kan du ta dom i lite större krukor i väntan på slutplantering.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

gickan87
0

Okej, jag hade tänkt plantera dem i tomatjord. men det kanske är ungefär samma sak?

MVH Erika :)

VildaVittra
1

#2 Tomatjord? Låter bara som ett namn man satt på jordsäcken för att kunna ta ett högre pris för den. 

Kör du på plantjord och vanligt gödsel.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

MagArne
0

Vad menar du med slutplantera?

VildaVittra
2

#4 Plantera där växten ska stå "för gott".