växthus renovering
Hej! I väntan på varmare tider och mer lätt grävlig jord ;) så har jag börjat renovera mitt växthus! Mycket mer jobb än jag trodde men det är så skoj! Men nu till frågan, kan man sätta i fönster kitt i fönstrarna trots att det ibland är minusgrader än? Och spackla? Eller när kan jag börja med det? :) Tacksam för snabba svar! :D
Jag skulle nog vänta tills det är frostfritt, du skall ju ha några + grader för att kunna måla. Nu vet jag inte om det är gjort av trä eller?
Jajemän de är av trä :) Hör frost-fritt hela tiden och är kanske lite korkad men förstår inte riktigt när det är? Är det när det slutat snöa helt? Eller är det någon speciell grad? För jag bor i dalarna och de händer ibland att det till och med snöar på midsommar här :S Åh känner mig super korkad nu men frågar man inte så får man ju inget veta ^^
Det är inte nödvendigt att vänta så länge, men när du kittat ditt växthus så skall det ju målas och färgen skall ha minst 5 grader +. Om du nu tar en plastfärg så torkar den ju skapligt på en dag och så gör det inte så mycket om det skulle bli lite kallare på natten. Annars så blir det frostfritt i södermanland 7 juni och här i Köpenhamn 20 maj. Då menar man den dag då man inte längre riskerar nattfrost, kan ju vara bra att veta när det sker där man bor om man vill plantera något som inte tål frost. Jag har också ett växthus byggt av trä, det är kul.