Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettträdgårdsarbete-i-största-allmänhet
Läst 1686 ggr
Diana61
0

Vad har min granne köpt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min granne kom just över till mig och frågade om jag viste vad hon köpt för dom viste ej vad det var där hon köpte den, men den skall tydligen ej vara perenn.

Bilden är inte den bästa men ni kanske kan se vad det är trots bildens kvalité. Bladen är smala smått ludna.

Kan det vara en Gaura - Sommarljus? Är den perenn?

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Lillhumlan
0

ingen aning, men av ren nyfikenhet måste jag fråga vad 6:an nere i hörnet är för något?!?!

/Lillhumlan

anki1
0

Jag undrar om det inte är jättebalsamin, jag tycker att det påminner. Isf hoppas jag att ni gillar den, för den frösår sig väldigt villigt och dyker snart upp överrallt. frökapslarna är lite "läbbiga". Om man tar en mogen frökapsel i handen och sluter den, så känner manefter någon liten stund hur det liksom ringlar till i handen och man tror att man fått ett litet djur, men det är frökapseln som exploderar av kroppsvärmen och släpper ut fröna. kul att skoja med folk med.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

anki1
0

Jag glömde säga att den är ettårig.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

beem
0

Jag tycker också att det påminne om Jättebalsamin. Men sen när jag tittar igen kan jag tycka att blommorna är för stora.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

magma
0

Jag tror du har rätt när du gissar på "sommarljus", men jag vet inget om den tyvärr. Tycker inte det ser ut som jättebalsamin.

Christina
0

Nej det är inte jättebalsamin. Den har jag själv i mängder och kämpar för att hålla inom rimliga gränser.

Diana61
0

Sommarljus är det visade det sig och 6:an som lillhumlan undrade om är en solenergi lampa som lyser på kvällen. Nummer 6 är vårt nummer på huset.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Bjornen
0

Det är sommarljus som är en kortlivad perenn växt och odlas oftast i vårt land som ettårig, men det finns en liten chans att den kan övervintra.

Diana61
0

Tack Bjornen, det var just det jag sade till grannen Skrattande

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4