Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterfröerfrösådder
Läst 2031 ggr
Diana61
0

Har samlat in frön idag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har samlat in frön idag från min guldakleja (blommar fortfarande) och den vita Fingerborgsblomman som är jätte hög i år!

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

catcat69
0

Jag samlade lite igår, fingerborgsblommorna, aklejorna o. så klippte jag av vallmokapslarna.

Hildur
0

Din guldakleja är väldigt vacker. Jag har blivit väldigt förtjust i just aklejan. Har en blå, vit och rosa. Just den vita har blommat väldigt mycket i år och blivit väldigt stor. Jag ska plocka fröer imorgon, det är ännu väldigt fuktigt ute.

Christina
0

Hm - javisst det börjar bli dags. Jag har varit lite nonchalant och bara låtit mina fingerborgar falla där de står. Har flyttat småplantorna sedan istället, eftersom de har en tendens att hopa sig kring stammen på mina välgödslade och ompyssade Rosor.

Ska genast gå ut och se vad jag har att samla in. Fick frön till aklejor från en vän på sajten förra sensommaren och de blommade i år.

Diana61
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Catcat69, kan man klippa av vallmokapslarna innan fröna mognat och spara dom tills dom är mogna ??

Hildur, de gula aklejorna heter Guldakleja och blommar mycket länge, de blommar fortfarande och är verkligen fina. Om du vill så kan jag skicka frön från den, PMa mig om din adress isåfall.

Här är en närbild av den….

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

catcat69
0

Ärligt talat så vet jag inte,har aldrig provat själv,utan jag brukar ta kapslarna eftersom de mognar. Nån som vet?