Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterköksväxterkryddorläkeörter
Läst 3272 ggr
MaMaMade
0

Bönor o bröllopsbukett.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur står det till m era bönor i år? Mina bondbönor är inte lika kraftiga i år som i fjol o har först nu börjat sätta skidor. Inte ens de som står i växthuset vill sig riktigt. Borlottibönorna växer på riktigt bra men har blomknopp först nu.

Nu var ju sommaren torr o kall i början av säsongen här uppe men…har ni ngt specialknep för att de ska trivas extra mkt?

Bidrar m en vacker bild på helgens bröllopsbukett…hela bröllopet var lika vackert.

MaMaMade
0

En närbild…

Åsa S
0

Ala bönor är mycket senare iår, jag har många sorter men det är bara Rocquencourt som gett bönor i större mängd, de andra är det bara någon enstaka mogen böna på.

elenor
0

Vilken vacker brudbukett!
Så snyggt med blåklockor och daggkåpa till de röda rosorna! Den brokiga murgrönan kompletterade också på ett effektfullt sätt!
Har du bundit buketten själv?

Christina
0

Jag undrar detsamma. Så fräscht och somrigt.

MaMaMade
0

#3 o 4

Nehej då! Vänner i södra delen av landet gifte sig i helgen o vi uppvaktade. Fotar allt möjligt o vid ett bröllop anser jag att klänning, smycken, håruppsättning o bukett är viktiga saker att minnas. Middag o rajraj är ganska likt andra fester. ;)

Visst är den fin! Min var inte alls så tjusig men det mesta blev fel m vårt bröllop. Sak samma, vi gifte oss för att vi *måste* pga adoption. Kyrkbröllop blev det för mammas skull, hade lovat.

Här är en annan, mer långlivad, blomma från samma bröllop: