Bönor o bröllopsbukett.
Hur står det till m era bönor i år? Mina bondbönor är inte lika kraftiga i år som i fjol o har först nu börjat sätta skidor. Inte ens de som står i växthuset vill sig riktigt. Borlottibönorna växer på riktigt bra men har blomknopp först nu.
Nu var ju sommaren torr o kall i början av säsongen här uppe men…har ni ngt specialknep för att de ska trivas extra mkt?
Bidrar m en vacker bild på helgens bröllopsbukett…hela bröllopet var lika vackert.
Ala bönor är mycket senare iår, jag har många sorter men det är bara Rocquencourt som gett bönor i större mängd, de andra är det bara någon enstaka mogen böna på.

Vilken vacker brudbukett!
Så snyggt med blåklockor och daggkåpa till de röda rosorna! Den brokiga murgrönan kompletterade också på ett effektfullt sätt!
Har du bundit buketten själv?

Jag undrar detsamma. Så fräscht och somrigt.
#3 o 4
Nehej då! Vänner i södra delen av landet gifte sig i helgen o vi uppvaktade. Fotar allt möjligt o vid ett bröllop anser jag att klänning, smycken, håruppsättning o bukett är viktiga saker att minnas. Middag o rajraj är ganska likt andra fester. ;)
Visst är den fin! Min var inte alls så tjusig men det mesta blev fel m vårt bröllop. Sak samma, vi gifte oss för att vi *måste* pga adoption. Kyrkbröllop blev det för mammas skull, hade lovat.
Här är en annan, mer långlivad, blomma från samma bröllop: