krossat glas efter stormen
Mitt växthus blev av med 8 rutor. Jag hade valt säkerhetsglas och det är jag tacksam för idag med tanke på hur dessa rutor har flugit iväg med vindens hastighet och träffat väggar, träd och murar.
Min fråga är nu hur får jag upp 4 miljoner små fyrkantiga glasbitar. De ligger i gräsmattan, i singeln och i rabatten. Jag har försökt dammsuga upp dem, med industridammsugare, men jag får inte upp allt och det fungerar inte i rabatten.
Någon som vet? det börjar bli bråttom nästa vecka kommer frosten i Skåne.
Ambition - The world makes way for those who know where they are going.

Varför är det så viktigt att få upp det innan frosten? Eftersom det är säkerhetsglas så kan du väl bara ta det efterhand med gräsklippare osv.
Dessutom kan dEt kanske vara enklare att dammsuga upp det efter frosten?
Hatar cancer och älskar vårlökar.

När marken blir frusen, bör du kunna sopa upp glaset med styg borste - även i rabatter.
När säkerhetsglas går sönder blir det i små vassa fyrkantiga bitar. Det ska man nog inte låta ligga kvar på marken för länge med tanke på små djurens tassar. Vanligt glas blir stora farliga skärvor som kan vara direkt livs farliga.
Skånsk frost= först dimma sen fryser skiten fast. Jag fortsätter att försöka dammsuga det verkar vara det ända sättet.
Tack i alla fall för era tankar.
Ambition - The world makes way for those who know where they are going.