Ohyra på Azalea..
Min Azalea som jag fick i födelsedagspresent har fått någon sorts ohyra, nu kommer jag inte ihåg om det var på den eller på min benjaminfikus som jag såg små vita saker krypa i jorden, men jag tror det var i Azalean. Har doppat den från topp till tå med starkt såpvatten. Finns det något mer (än ohyratabletter) jag kan göra för min fina sak?
Skulle gissa att det är hoppstjärtar och de är helt ofarliga för växterna de hör till naturens nedbrytare och lever främst på dött material, de gillar jord som alltid hålls fuktig och aldrig får torka upp. Men som sagt de är inte farliga för växten alla småkryp är inte skadliga för växter.

Men en Azalea ska inte se ut som min gör. Den tappar bladen så fort jag rör vid den.
Det är också normalt azalea trivs inte i rumsmiljö utan ses mera som en slit och slängblomma numera, den gillar inte när det är varm och torr luft. De passade bättre förr då man ofta hade ett finrum som var rätt kallt som bara värmdes upp nån gång ibland då man fick fint besök, i ett fönster i den typen av kallt rum trivdes azalea utmärkt.

Den här stod först ute på altanen, från 21a september och någon vecka fram, tills det började bli kallt även där. Den har blommat av och an sedan dess men nu är alla knoppar snustorra och bladen har tappat sin stabilitet, vissa av bladen, kanske 3-4st blev spräckliga i ljust, nästan vitt och mörkgrönt. Men mammas andra blommor(kannor) har också ohyra och min benjaminfikus hade det också =/ Vill ju ogärna slänga en så fin blomma som Azalea faktiskt är.