Vinter snart
Jag har massa växter på min balkong och jag undrar hur jag sla göra under vintern? Ska jag ta in dom eller ska dom få stå kvar i balkonglådorna? Dom är ju fortfarande gröna med…
Vad är det för växter ?
Sorg är kärlek som blivit hemlös

Var finns den balkongen?
Har den skyddande väggar eller är den helt öppen?

De flesta växter har svårt att klara vintern i balkonglådor särskilt eftersom det ofta fryser underifrån. En del kan tas in efter tillvänjning, medan en del kan behöva en viloperiod i form av vinter.
balkongen är inte skyddad och växterna som finns där är lavendel, läkemalva, grönmynta, oregano, gräslök, rosmarin :) tycker sånt här är jättesvårt. om jag ny måste förvara dom inomhus, kan man göra det uppe på vinden då? har ju lägenhet så det får inte riktigt plats :( hur ofta vattnar man dom isf?

Den enda som säkert övervintrar på balkongen är gräslök och möjligen oregano (härdiga sorter som vild kallas kungsmynta), under förutsättning att det inte blir för blött.
Rosmarin och troligen lavendel är nog chanslösa och kan förvaras inomhus som dock är svåra att övervintra inomhus. Torrt, ljust och får aldrig torka ut och lavendel gärna tidvis nollgradigt.
Läkemalva och grönmynta övervintrar normalt bra utomhus planterad i jord och vintertemperaturer av minusgrader.