Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettkrukväxter-utomhus-krukväxter-inomhus
Läst 1872 ggr
Thea-Cazzy
0

Köttätande växt!

Vi köpte en sån här "köttätande växt" igår. Den ser ut som asså… Hmm.. En växt, fast med en massa "munnar" med "mjuka tänder" Som stänger munnen när man petar i den. Om den förklaringen räcker, vet någon vilken sort det är??

Vet inte riktigt om detta var rätt kategori… Men det får duga ^^

Achatina
0

Jag vet inte om det namn jag kan är rätt. Men det är inprintat i min hjärna sedan länge x'D Venusflugfälla. Men som sagt stämmer det antagligen inte..

beem
0

Venusfälla är det ord jag hört. Verkar som det är den sorten.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Thea-Cazzy
0

Oki, tack :) Då kan jag få reda på lite mer om dem

altavista
0

jag har haft såna små irriterande blom- eller bananflugor, men den svalt ihjäl

nej, jag skojar men den dog efter ett tag och ärligt talat, jag märkte inte särskilt minskning på dessa små irriterande eländen

men kul var den! Glad
och dyrGråter

Bjornen
0

Venusflugfälla (Dionaea muscipula) är en sumpväxt och kräver mycket fukt men kan ändå få det för blött. Liksom de allra flesta insektsfångare lever de i kvävefattig mark och kompenserar detta genom att ”äta” kväverika insekter som oftast är mycket små. Bananflugor är väl i största laget. Överlag svårodlade och ofta kortlivade i normala boningsrum och det är svårt att få lämpligt fuktig luft.

Thea-Cazzy
0

Redan första dagen hade två av "munnarna" fångat varsin mygga :)

Achatina
0

Sådana skulle jag behöva att ha intill mina terrarium där flugorna frodas till min stora förfäran (och jag kan inte ta till något sätt att utrota flugorna utan att även utroda terrariernas huvudsakliga invånare -.-). Annars har jag hört att kanel eller tändstickor i eller över jorden ska fungera som avskräckande för flugorna..