Apelsinträd
Jag undrar lite över det här med vinterförvaring. Jag tog in vårt lilla träd nu i veckan och ställde det i ett förråd där det är ljust och ungefär 15 grader, kallare om det är kallt ute men aldrig under 10 grader. Men nu när jag tittade till det ser det jätteledset ut och alla fina mörkgröna blad har blivit ljusgröna och krumlar ihop sig mot mitten. Är det normalt? Rätta mig om jag har fel men vattna ska man väl göra sparsamt under vintern? Den har inte börjat fälla blad än men om den gör det, är det normalt? Vill ju rädda mitt fina lilla träd och njuta av det nästa år igen. Det har vuxit som bara den i sommar och gett flera kilo frukt… Så kan någon svara på mina frågor? :)
Jag har inget svar till dig, men 2 frågor: Vad är det för apelsinträd och hur gammalt är det när det kan ge flera kilo frukt? Blir ju avundsjuk… Vill också ha…

En gissning att det stått direkt på marken och rotat sig i underliggande jord. När du sedan tog in det blev rotsystemet ordentligt skadat. Det är viktigt att ge normal vattning vid intagningen och successivt vänja växten för inomhus. Vid rotskador ska man vattna ordentligt.

Nix, det har stått på vår altan så det kan det inte vara..

Det kan vara att det är torrare luft och den kanske villl ha mera vatten ibörjan.. Kolla om det finns ohyra på den..