Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettträdgårdens-byggprojekt
Läst 8056 ggr
AusaBausa
0

Pergola

Ngn som har byggt eller har en sån i trädgården?

Ska ev ha en i vår trädgård och skulle vilja se tips på såna.

AusaBausa
0

har tänkt mig att ha en pergola i trä och på en eller två sidor sätta upp armeringsnät, så växter ska kunna klättra där..ex vildvin eller klematis..kanske att jag sätter lite armeringsnät i ett hörn i taket också så det växer upp ett tätt tak där..vet ej om det blir snyggt men så går tankarna just nu.

Margareta
0

Vi byggde pergola förra året - den finns i min tråd om Rosåret 2008

Numer pensionär i Nynäshamn

AusaBausa
0

min pergola ska vara fyrkantig o vara rätt stor och rama in det område i trädgården som ska vara fullt av olika blommor, i olika färger o olika växtperioder..helst en liten sittplats också o ngt litet porlande vatten, en liten slingrande stig m oformliga stenar..hm.. får väl se vad som blir gjort..spännande iallafall att undersöka o hitta tips o odeer! men Rosor o clematis ska där finnas o stockrosor iallafall!

anki1
0

Jag klurar på en i trä som ska bestå av stegliknde konstruktion  2 stående med 1 överliggare. Ska bara övertala maken om att bygga en sådan till mig. vi har en bit tomt som vi liksom annekterat till vår och jag brukar kalla den för den hemliga delen. för att markera det vill jag ha rosen bågar eller liten pergola., på 2 ställen. en har jag redan. Vi hyr vår tomt av en bonde i Roslagen. och för honom får man göra vad man vill på tomten, bara man sköter om det. Han tycks inte ha något emot att vi "smög" utanför gränsen. Överlöpe heter det.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

AusaBausa
0

Nu äntligen är det på "G" http://blomster-novisen.blogspot.se/2013_06_01_archive.html Här kan ni följa vårt bygge…

AusaBausa
0

Lite nytt om min pergola på min blogg 

http://blomster-novisen.blogspot.se/

Margareta
0

Vilket härligt uterum det blev :-) Man får nästan lust att glasa in det och få en vinterträdgård 🤫

Numer pensionär i Nynäshamn

Intehärutandär
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har precis blivit klar med min pergola/plank/grind. Har bara rabatten kvar, rabatt-kanten i trä hann ta slut för säsongen (Har målat klart efter bilden togs).

Tänkte göra en dubbel, men ska ha den som ingång/utgång främst -så det blev en väldigt enkel. 2 jordankare, 3 stolp och 2 hyllkonsoler och en grind.

Intehärutandär
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tror man ser lite bättre här.

anki1
0

Det blev snyggt (gillar den fina hunden).

Intehärutandär
0

#10 Tack, kommer bli fint med lite växter nästa år. Hunden ska vara med överallt. :)

anki1
0

finare "modell" får man nog leta efter 🙂