Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettannat-som-lever
Läst 1311 ggr
Gentle
0

Äntligen...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har dem börjat att blomma ut mina älskade stockrosor,blev ju lite besviken att dem som skulle vara dubbelbladiga inte var det men dem är fina endå.Var ute och tod lite bilder i går som jag gärna vill dela med mig =)

Gentle
0

Bild 2.

Gentle
0

Bild 3 dem här är över två meter höga.

Gentle
0

Bild 4 dem här är inte lika höga =)

Gentle
0

Bild 5 det var dem här som skulle varit dubbelbladiga.

Christina
0

De ser fantastiskt fina och friska ut. Jag köpte plantor två år i rad och satte vid min förstubro. Första året var de rätt fina men fick rosrost framåt sensommaren. Andra årets nya plantor fick rosrost omgående och sedan dess har jag inte vågat försöka. På bakgården inne i centrala Stockholm har vi stockrosor som fröat av sig och återkommer år efter år.

beem
0

Så underbara stockrosor.

Jag sådde gula i fjol men tyvärr klarade de inter vintern så jag fick aldrig se några blommor.

N'är jag ser dina blir jag sugen att köpa "färdiga".

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Gentle
0

Dem som är på bilderna  har jag drivit upp från frön men har även köpt färdiga plantor och dem är dubbelbladiga men har inte riktigt blommat ut ska ta bilder på dem när det blir lite bättre väder.Jag har blivit förälskad i stockrosorna och kommer att skaffa mera fröer till nästa år =) tuver så har en del som jag köpt fått nått som jag tror kan vara nån slags rost har plåckat bort dem bladen så jag hoppas att dem hinner blomma ut Fundersam