Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettannat-som-lever
Läst 4230 ggr
davidia
0

bilder på änglatrumpeter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

nu tänkte jag visa lite bilder på mina änglar.stora som små.och vill även se hur stora era har blivit!

davidia
0

så här fin har denna blivit.trode nästan den skulle dö ett tag men den tog sig igen!

davidia
0

såhär såg den ut när jag köpte den på bild nummer 2

davidia
0

så här såg den ut när den tappat glöden!

Christina
0

Tur att den tog sig igen.

Så här ser min stora änglatrumpet ut just nu. Den torkade ner ganska litet i vintras och är därför så här stor. Tog bilden för fem minuter sedan. Två klockor har blommat ut men fler knoppar är på gång. Bredvid står ett rotskott från den stora som inte har blommat ännu. Sedan finns en till halvstor som också fortf är i knopp.

davidia
0

nej men du vad fin den är!!!finns det några fler här som vill visa några bilder kanske?

cat-malou
0

Tog en bild hemma hos mor, tyvärr blommar de ju inte än…

Christina
0

#6 Det var en stor samling. Måste se magnifikt ut när de alla kommer i blom.

catcat69
0

Jag är lite avundsjuk på era änglatrumpeter ,det är alltid problematiskt med övervintringen hos mig,har nog lyckats ta död på ett 10 tal. I år njuter jag av era bilder istället för att ta död på några igen. Ska bygga ut huset i år och kanske får jag mitt vinterrum snart. Bor med 5 barn+ sambo på 46 m2 just nu.

Prizma_o_Kristall
0

Detta är visserligen ingen änglatrumpet, men en spikklubba är det:)

Detta är den första som  blommat här hos mig i år:)

Christina
0

#9 Inte illa den heller.

Diana61
0

Denna ynkliga malätna vita ängel trodde jag hade gjort sitt och den står i en på tok förliten kruka, men plötsligt var det knoppar på den, så jag vill ej störa den nu. Jag har två till som har knopp och som har knoppar dom med :-)

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

MarieK
0

Här är mina trumpeter, tre olika sorter eller åtminstone färger. Men snälla, fråga inte vilka färger för det kommer jag inte ihåg! Generad

Shannisen
0

Har två styck änglatrumpeter som har spräckliga blad. (Har också två helgröna men de är så små.)

Dessa två "stora" (ca 130cm höga från krukkanten) har stora kraftiga blad, MEN itne tillstymmelse till blommor! Gråter

De växer rätt snabbt och sticklingar från stammen har jag plockat. Vet ju att "melerade" änglar inte blommar lika villigt men..ändå!.. VARFÖR blommar de inte?

De står rätt solig och jag vattnar dem och ger gödsel räcker det inte? Tyvärr har jag itne kunnat ha dem ute..ännu..pga vädret med blåst och regn..

Vad ska jag göra?..eller kan jag inget göra åt blomningen?

Prizma_o_Kristall
0

#13 Hur länge har du haft dem? Oftast blommar inte änglatrumpeten förräns vid 2-3 års ålder. (Som jag själv erfarit det). Hur det är med brokbladig änglatrumpet vet jag inte, men det är nog ungefär samma där:) Skulle jag tro…

Jag har inte haft någon brokbladig, men skulle vilja köpa sticklingar av den sorten. Problemet är bara att dem är så dyra från dem ställen man kan beställa, + att det kostar massor i frakt. Vart köpte du dina?

Lycka till med dem!

Kramar//Carro