Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettträdgårdens-byggprojekt
Läst 2103 ggr
Ketang
0

Liten uteplats, idéer?

Jag googlar och googlar men har svårt att bestämma mig!

Vi vill ha en liten lättskött uteplats med ev lite vatten i närheten. Ett fågelbad eller liknande. Just nu är jag lite sugen på att gjuta en platta i betong, men jag vet inte om det är så ekonomiskt? Om jag gör det kan jag ju bygga in ett litet fågelbad i plattan. Alternativet till betong är grus, plattor eller trä. Och plattor vill jag nog inte ha.

Vad tror ni?

Jag hittar ingenstans hur mycket betong det går åt, någon som vet hur man räknar ut det?

Halvdansken
0

Jag hade inte gjutit, det är ju jättesvårt att få bort om man vill det senare. Dessutom är det ju väldigt hårt att gå på.
Hur mycket det går åt är väl bara att räkna på. Längd x bredd x höjd.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Ketang
0

Jag har tänkt på det också. Det är nog därför jag är så osäker. Att det är hårt har jag inga problem med.

[Forest]
0

Är du lite hädnig? I sommarstugan gjorde jag och syrran 2 olika uteplatser, ena vart lite med naturstenar mindre sköna att gå på vi köpte betong o tryckte sen ner stenarna försiktigt när den var mjuk. Vi hade en träram som vi sen valde att spara. Andra gjorde vi snarlik men där tog vi loppisfyndporslin som vi nästan fick gratis pga det var naggat o fult, slog sönder dessa o vips hade vi mönster detta tog tid men helheten vart jätte fin till den gammla stugan.

Vi har tyvärr inte kvar stugan annars hade jag visat bild på dom.

Hyr du boendet? isf hade jag hört med hyresvärden ang plattläggning det är smidigt och man kan även ha på en plastmatta så blir det både färg o fint :)

Som vatten så kan man ha vad som helst till fågelbad, jag hade nergrävd mindre damm men då hade jag även vattensköldpaddor som fick vara ute i sin del i min del av trädgården.

Ketang
0

Vi äger vårt hus :-) tack för tipsen! Ska se vad jag kan googla fram av dina tips!