granbollar
Vill visa mina tillklippta granbollar, det är av två olika sorters gran.
Helt vanlig gran,som någon trädgårdsmästare sa att det inte går att klippa till….hmmm …här är bildbevis på att det funkar utmärkt.
Är det någon annan på forumet som har något "omöjligt" att visa upp.

Vad coola de såg ut. Häftigt!! Jag fick stamma upp 2 vanliga cypresser efter rådjurstugg, sen har jag formklippt dem till bollar på pinne,typ.
Det är roligt med det lite annorlunda,min son på 21år har svårt att inte klappa på granbollarn
.
du har ingen möjlighet att ta ett kort och skicka till Forumet på dina cypresser.
Jag har även en röd vinbärsbuske som får mycket bär fast den är 2½ meter hög och lika bred….det är svårt att få den på bild så man ser verkligen hur stor den är.Buskens hemlis är att det har stått en kompost som granne en gång i tiden

Imponerande - och inspirerande.
Hur gamla är dina granar? Blir så nyfiken på hur lång tid det kan ta att få till det.

Du måste få många att tappa hakan fullständigt när de ser bollarna. Så läckert!!!
Tyvärr är det inte många i min bekantskapskrets som har sådant intresse för trägård,min mamma och jag delade på intresset för trädgård,men hon gick hastigt bort i April förra året endast 61år gammal.
Mitt intresse för trädgården dog bort för en tid, men börjar nu komma tillbaks så smått.

Det var svårt att få till en bra bild på TUJORNA (säger jämt fel) de försvinner i allt annat gröna virrvarr runtomkring. Men jag ska klura lite så kommer det en snart.

#7 Sorgligt för dig att inte ha din mamma bredvid dig längre. Men hoppas det är en glädje att ni delade ett intresse när hon fanns och att du lever vidare med det. Jag har ett speciellt förhållande till en del buskar och perenner som jag fått från numera avlidna släktingars och vänners trädgårdar. Det är lite som om jag småpratar med dem, när jag pysslar med de växterna.