Självsådd blomma
Jag planterade syren i våras och grävde då upp ett parti gräsmatta i en husruin. Då poppade denna lilla växt upp och jag känner inte igen den. Någon som vet?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Jag ser ingen bild.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Själva blomman påminner om en klematis, men jag kan inte urskilja stammen. Klematis är en klätterväxt.
Den påminner också om en blomma min mormor hade, men den kommer jag inte ihåg vad den heter. Den har i så fall blad som är lite dill-liknande.
Låt sidan ladda klart. 🙂
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Klätterväxt är det inte, den står på egen tass, ska se om jag lyckas ta en bra bild på stammen. Bladen är sammanhängande och stora.
Huset och trädgården är gammal, det har bott folk här sedan bronsåldern, så behöver ju inte vara något modernt direkt.

Ser ut som nån slags malva

Rödmalva.
Jag låter sidan ladda klart …..väntade läääänge. Så underligt att jag inte får upp en bild. Sitter med surfplatta -android.
Sorg är kärlek som blivit hemlös