MAYDAY! Rädda min kaktus!?
Hejhej! skriver de här med ett så litet hopp att kunna rädda min kaktusbästis som jag råkat glömma kvar därute i regn, sol blabla i några dagar så nu är den typ solbränd, först var den vit med lite grön å sedan solbrända taggar å nu är den typ brun.. jag vet inte vart jag ska ta mig till om han dör… vi brukar dela på dricka(bara när de är vatten) Så jag slipper gå och slänga vatten när jag inte är törstig längre… :'(
Han har varit med mig sen jag flyttade hit, så ca 5-6 år…
För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.

Ta in och låt bli att vattna några veckor.
#1 den är inne nu och verkar vara körd… men då låter jag bli att vattna i några veckor… tack för tipset.. Ska den inte vara vid nån fönster så den får sol ändå eller? Vill verkligen att min kaktus ska överleva…
För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.

Gärna soligt och varmt. Många kaktusarter klarar sig utan vattning någon gång under lång tid.
Den är riktigt orange på ena sida å grön på andra sida. vad ska jag tolka de som? :/ alltså är den redan död eller?
Okej, då ska jag väl ställa fram den vid ett fönster. :)
Tack att du ger råd osv… Hoppas bara att jag lyckas rädda kaktusen..