Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettträdgårdens-byggprojekt
Läst 3591 ggr
Intehärutandär
0

Utfyllnadsmaterial pallkrage.

Jag har två pallkragar (hel + halv) som jag har placerat med två ramar på varandra för att skona min rygg. Ska bara ha örter och ev sallad i. Mitt bekymmer nu är vad ska jag fylla första kragen (botten) med? För att ha grund jord överst. (Onödigt med jord i hela då jag inte ska plantera djupt)

fenix92
1

Halm funkar bra. Släpper igenom vatten men kväver det mesta av ogräset som kommer underifrån.

Intehärutandär
0

Det lät perfekt! Det kanske granngården har?

Intehärutandär
1

Affären alltså. :-)

Lorita
1

Då är nog en riktig granngård bättre att prata med, jag lägger det jag gödslar ut i botten på mina drivbänkar…..frågar du snällt kan du få vad du behöver (GBG) 🤫

PS. ogräs kommer uppifrån i form av frön 😎

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Intehärutandär
0

Jag bor mitt i stan, utan bil själv. Men Granngården ligger ett par kvarter bort. Därav min tanke. :-)

Lorita
0

sätt upp en lapp på "granngården" och du kan säkert få napp av någon som vill sälja billigt eller ge dig ett par säckar "vinterbädd" då får du strö halm/torv/spån blandat med lite kompost som kommer skapa en bra varm botten till dina växter.

fenix92
0

#4 Du har tur som bara har fröspritt, själv har jag gott om sådant som sprider sig via rötterna också. 🥵

Lorita
0

#7 pratar vi inte lastpallar….då bottnar man ju med ett lager tidningar först  😉