Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettervilda-växterogräs
Läst 8148 ggr
[Jhillhzan]
2

Vad är detta för något?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

(Jag visste inte vart jag skulle lägga den, så admin får gärna flytta den till rätt om det är fel)

Jag har hittat någon blomma eller liknande, och tyckte stjälkarna var så fräna och hoppades på att det inte skulle vara ogräs..  Jag planterade dem i min nya rabatt, då jag hittade dem i gamla rabatten.

Nu har det kommit några små rosa blommor, och jag är nyfiken på vad det kan vara för något :D Jag har försökt söka men hittar inget, fått förslag på olika sorter från olika människor..

Röd stam, små rosa blommor.. (Första bilden är tagen från början av våren)

[Jhillhzan]
0

Här har dem vuxit lite ;)

[Jhillhzan]
0

Blommorna

Tant Grön
1

Tror den heter dunört. Ett ogräs 😃

Bjornen
0

Det är någon dunört. Flera amerikanska arter är ogräs som blivit väldigt vanliga. Våra vilda är vildväxande men bör inte räknas som ogräs eftersom de håller på att bli utkonkurrerad av amerikanska arter. De amerikanska arterna är fleråriga och bildar ett speciellt vilostadie över vintern. De flesta svenska arter är ettåriga.

[Jhillhzan]
0

Så det är något jag kan spara iaf? :)

För fin är den iaf.

Mabrotnosh
1

Jag sparar ogräs för att det är fint tar bort dem när de blommat över. Jag kanske ä konstig men är blomman fin varför ska jag kasta den.

anki1
2

Jag sparar åxo en del "ogräs", som jag tycker är fint. Tex knölklocka o snokört.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

[Jhillhzan]
0

Vad bra. Då är jag inte ensam :D

anki1
0

Andra trädgårsdsväxter börjar nog anse som ogräs, tex stjärnflockan, som är så söt. men som håller på att ta över och praktlysingen De börjar tränga ut andra blommor och ta över i rabatten.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk