Annons:
Etikettbyta-sälja-köpa
Läst 379 ggr
Sindri
2020-06-06 00:42

Köpa utsäde från andra länder

Jag har köpt lökar från Nederländerna och det fungerade toppen.

Undrar om någon handlat från detta företag
https://www.seeds-gallery.shop/sv/hem/about-us.html

Jag kan inte hitta var de har sin bas, men de har väldigt intressanta produkter och bra priser.

Annons:
Tant Grön
2020-06-06 10:36
#1

Ser att de har svampmycel, bl.a. tryffel 🙂

Sindri
2020-06-06 16:07
#2

Men det är väldigt svårt att lyckas med. Goda vänner fick en trädplanta inympat med det och efter 10 år har det inte hänt mycket……

Åsa S
2020-06-07 19:18
#3

Inom EU är det lätt handla växter det ska inte vara nån större skillnad att handla från frankrike än från skåne.

Sindri
2020-06-07 20:55
#4

Ja, det vet jag, men jag hittar ingen adress tlll företaget, ville mer veta om de är pålitliga.

Åsa S
2020-06-07 21:51
#5

Ett tecken på att företaget kanske är nått slags lurendrejeriföretag är att de brukar vara väldigt luddiga med vilka de är eller inte lämnar ut nån information som e-mail, adress, telefonnummer. Vill man undvika bli lurad ska man aldrig handla från företag som inte har tydliga kontaktadresser som visar i vilket land de har sin bas och hur man kommer i kontakt (ett formulär som man ska fylla i räcker inte) + det ska finnas organisationsnummer. Jag hade aldrig handlat hos detta företaget.

Sindri
2020-06-07 22:28
#6

Nej, jag brukar bara handla från företag som är tydliga med avsändaradresser, därför jag undrar om någon här handlat från dem. Sidan är å andra sidan väldigt välfylld och ambitiöst upplagd. De har listat länder de inte skickar till, de påpekar att de inte köper utsäde från Kina.

Annons:
ler
2020-06-07 22:52
#7

Kan ju hända att dom är seriösa, men varför inte då tala om vem man är? Undrar egentligen om det är juridiskt riktigt?

Upp till toppen
Annons: