Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Vad är det?

Slingrande ogräs?

2019-06-15 17:18 #0 av: Florine

Hej! Känns som att jag spammar detta forum men jag har en ny trädgård och massa frågor 😅

Detta växer upp under altanen.. är det något jag bör ha koll på? Vore tråkigt om det tog över hela altanen. Är det någon slags Vin?

Anmäl
2019-06-15 17:18 #1 av: Florine

Anmäl
2019-06-15 17:18 #2 av: Florine

En till bild

Anmäl
2019-06-15 17:26 #3 av: Pyttelite

Jag gissar på en clematis av ngt slag.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Anmäl
2019-06-16 09:30 #4 av: Åsa S

Japp ser ut som klematis brukar nog inte kallas ogräs men ser ju ut att växa på fel plats

Anmäl
2019-06-16 09:36 #5 av: Pyttelite

Om du sparar ngn ranka så att den får knoppar går det kanske att bestämma ytterligare.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Anmäl
2019-06-18 12:18 #6 av: Sjuttan

Absolut en Klematis. Jag har en med likadana blad. Miss Bateman' heter den. Blommar med vita blommor.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting". Oscar Wilde.
Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.