Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Annat som lever

Varför blommar inte mina tomater?

2019-06-07 19:00 #0 av: eli1991

Har sett ut såhär nu i 2 veckor.... De är ca 50cm höga, får värme, näring och vatten. Tankar? Tycker plantan ser frisk ut...

Anmäl
2019-06-07 19:01 #1 av: eli1991

Bättre bild

Anmäl
2019-06-07 19:32 #2 av: Spectabile

På den undre bilden finns det 3 knoppar

Anmäl
2019-06-07 19:36 #3 av: eli1991

Jo det finns många knoppar på varje planta men knopparna har varit oförändrade i typ 2 veckor nu. Borde det inte hända något eller har jag bara dåligt tålamod?🤔😂

Anmäl
2019-06-07 20:26 #4 av: Kimda

Jag skulle nog hellre lägga tid på att fundera på hur jag vill att den ska växa. Hur stödja?
Ska tjuven i första bilden vara kvar eller tas bort? Med mera.

Det där tålamodet... :)

Anmäl
2019-06-08 08:22 #5 av: Åsa S

Om du planterat om i stor kruka kan det vara orsaken då växer de först under marken och inte så mycket ovan. 

Om tjuven ska vara kvar beror på vilken sort det är samma sak hur man binder upp det är ju skillnad på busktomatsorter och högväxande sorter

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.