Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Växthus, uterum och vinterträdgård

Tomater i växthus?

2019-05-16 18:07 #0 av: Volpes

Hej. Jag börjar få ont om plats inomhus och undrar därför om det går bra att plantera ut mina tomatplantor i växthuset redan nu. Det går fortfarande ner till +5 på nätterna där jag bor. Överlever tomaterna det tro?

Anmäl
2019-05-16 18:18 #1 av: MonicaLagerquist

Tomater bör inte ha kallare än + 10.Har du möjlighet att täcka dem med fiberväv?

Jag bär mina tomater in och ut än så länge.

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2019-05-16 18:23 #2 av: Volpes

Men sparar inte växthuset värme också så att det blir varmare där inne på kvällen?

Anmäl
2019-05-16 18:50 #3 av: Caeli

Sätt en max/min termometer i växthuset så kan du jämföra temperaturen där och utomhus.

10% av livet är underbart, 10% är svårt, 80% är vad du själv gör det till.
Anmäl
2019-05-20 16:23 #4 av: MonicaLagerquist

Nu har drygt hälften av mina tomater fått komma i jord i det ena växthuset-Blir det kallt så får jag sätta in värmare. Förhoppningsvis hinner jag fixa till det andra växthuset imorgon.

Anmäl
2019-05-21 18:14 #5 av: MonicaLagerquist

Nu är alla tomater i jorden.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.