Annons:
Etiketterfröerfrösådder
Läst 994 ggr
MonicaLagerquist
2019-02-13 10:20

Årets frösådd

Nu har jag sått tomater och paprikatomater.

De gula körsbärstomatsfröna var slut så det får jag köpa på fredag. Funderar på om jag ska eller inte ska köpa paprikafrön eller ej.

I år har jag skippat F1 hybrid tomaten och satsar på att ha plommontomat som ät och tork tomat.

NU ÄR DET VÅR 😃☀️

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Tant Grön
2019-02-13 10:40
#1

Visst är det vår, i alla fall idag, men vintern kommer nog tillbaks. 
Antar att du har växthus som sår så tidigt? Jag brukar så tomater först i slutet på mars. Paprikor och chili däremot, sår jag i januari/februari. 
Var och tittade till mina amaryllisar som jag odlar i ett förråd och i dom urnorna hade några tomatplantor grott. Det beror på att jag gödslar med maskkompost och några tomatfrön har överlevt.

Vad kul det är att se hur det växer. Och våren har vi ju att se fram emot. Har förträngt allt om mördarsniglar, kålmal och andra marodörer och ser bara dom fina bilderna på fröpåsarna.😃

MonicaLagerquist
2019-02-13 10:50
#2

Jag är så lyckligt lottad att jag har två växthus 😃

Stolt ägare till fem La permer

Tant Grön
2019-02-13 14:58
#3

Lyckliga dig som har två växthus. 🙂

Huset-Anubis
2019-03-10 12:06
#4

Så underbart med två växthus. Vi håller på att bygga ett men jag planerar klätterställningar till tomater och frilandsgurkor. Ställningar där väggarna kan täckas om det blir kallt men tas bort när det är varmt. Planerar tre sådana

MonicaLagerquist
2019-03-15 11:10
#5

#4 Jag har fårstängsel som klätterträd. Brukar hänga väv över om det är risk för frost.

Stolt ägare till fem La permer

[Forest]
2019-03-21 18:51
#6

Har ni tips på odla på balkong. Vi har nätat så vi kan inte häga saker utåt inte stor balkong 😔 (Har katter därmed nät)

Annons:
Upp till toppen
Annons: