Annons:
Etikettergräsmattorgrovplaneringgödsling
Läst 990 ggr
CayKantos
2019-02-03 10:50

Gräs men inte gräs

Udda fråga här :) Tips på ngt likt gräs som inte är konstgräs som går att ha inomhus? Hade allra helst haft en riktig gräsmatta inomhus men det går tydligen inte. Hatar konstgräs pga den dåliga miljöpåverkan och bara.. ja allt😅 Det ska användas TYP som en fotbollsplan men i mindre skala. Tacksam för svar🤗

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Maria
2019-02-03 13:22
#1

Det finns ju kattgräs😉. Gräs precis som annat som växer behöver ljus så det kan ju kanske bli problematiskt.

Vilket underlag har du tänkt? Hur ska du skydda befintliga golv?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

CayKantos
2019-02-03 23:39
#2

#1 det är lite det jag letar efter svar på här 😂 Kattgräs blir nog svårt i så stor kvantitet😂 Jag tönkte försöka bugga up ett ridhus och dela upp den.. hälften med en slitstark matta och hälften mdd det där som ska ersätta gräs jag inte har hittat än :p

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[Forest]
2019-02-25 10:03
#3

1 är inte kattgräs mer korn?

2 Har du sett någon som har gräs i ridhus för det har inte jag 😃 kul ide måste jag ju säga hoppas du hittar någon lösning

CayKantos
2019-02-25 10:04
#4

Det är omöjligt att växa gräs inomhus så nej. Det är tänkt till hundträning inte hästar😇

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[Forest]
2019-02-25 10:13
#5

4 Jag har vart i mer växthusliknande ridhus så gräs där hade växt 😃   Men är det till hundar är slitaget betydligt mindre än hovar som tvärvägrar 😃Har du sökt på miljövänligt konstgräs?

CayKantos
2019-02-25 15:33
#6

#5 nej. Men föredrar inte konstgräs av flera orsaker även utöver miljöfrågan.

Det är många som har försökt växa gräs inomhus men har ej gått. Vet inte hur det skulle vara i ett riktigt växthus, men en sån miljö går ej att träna hund i. I en växthusliknande miljö räcker inte tyvärr.

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
[Forest]
2019-02-25 19:49
#7

6 nä jag gilla inte det ridhuset värst mycket. Men gick öppna långsidorna så det vart frisk fläkt. Lycka til med leta gräs själv sår jag gräs mindre låda till kissarna i ett fönster. Sommar tid odlar jag i en större låda som förodlas inne katten är dok väldig snabb på provsmaka så redan när dom tittar fram ☺

Upp till toppen
Annons: