Annons:
Etiketterfröerfrösådder
Läst 885 ggr
Tant Grön
2019-01-10 13:23

Har ni börjat planera än?

Har ni börjat fundera på vad ni skall odla i år, kanske redan sått något? Chili t.ex. kan man ju så nu.

Annons:
Wony
2019-01-10 13:40
#1

Jag har satt chili och paprika, dock är jag långt ifrån färdig. Planeringen ser ut ungefär som förra året - chili, paprika och tomater i växthusen, bönor, morötter etc i pallkragarna. Sedan brukar det bli "lite av varje" extra, som kommer till allteftersom. Om det går som tänkt kommer jag att lägga till 2-3 pallkragar till, där jag tänkt odla potatis.

Knektstugan
2019-01-16 10:51
#2

Jag ska ha jordgubbar i år för jagälskar jordgubbar glömde tyvärr bort att sätta såna förra året men nu ska jag göra det.

oh-la
2019-02-09 11:50
#3

Nu har vi fått ner de första fröerna för någon vecka sedan, och de flesta har faktiskt grott! Det är vanlig gurka, två sorters tomat, kronärtskocka och purjolök. Gurkan kom upp första, och kronärtskocka strax efter.

Knektstugan
2019-02-16 09:31
#4

kronärtskoka är gott ska den ha nån särskild jord eller nåt?

oh-la
2019-02-16 09:43
#5

#4, väldränerad, mullrik och gödsla typ. Lite av ett experiment i trädgårdslandet, men dom gror fint i alla fall. Nu har även tomaterna, purjon och aubergine kommit! Ska bli spännande att se vad vi kan skörda i sommar och höst 😊

Huset-Anubis
2019-02-16 17:58
#6

Chili, paprika, tomatillo, äppelgurka, luffagurka aubergin och jordmandlar. Det växer så det knakar. Tomatillo är oroväckande gänglig så den är på UV behandling. Jo jag har förstått kronärtskockor också. Allt som jag kan sätta i Jan-feb med andra ord.

Annons:
pyromanen
2019-02-16 19:14
#7

Har planerat. Dvs ritat en karta och markerat vad som ska vara vart och kompletterat fröförrådet lite. Odlar ett 90-tal grönsakssorter (sjålvförsörjande året om på grönsaker o potatis). Väntar med såddar tills mars. Tycker det är skönt med paus på vintern och det bruker lugnt hinna bli klart ändå

Upp till toppen
Annons: