Annons:
Etikettannat-som-lever
Läst 707 ggr
Tant Grön
11/24/18, 10:17 AM

Hjälp med Hortensia

Har en Hortensia som blommat så fint hela sommaren. Det är alltså en krukhortensia, inte en sådan som man har ute. För en tid sedan vissnade den ner, men det blev inte av att jag kastade den, den står bakom en gardin. Så idag när jag skulle kasta den fick jag se att det kommit små nya gröna skott, trots att den inte fått vatten på ett tag.
Vad tror ni, är det någon idé att försöka övervintra den inne? (Har ingen kall plats att ha den på.) Har inte satt ut den, för det försökte jag förra året, men den överlevde inte.

Annons:
beem
11/24/18, 10:30 AM
#1

Jag tror du ska försöka övervintra den. När den skjuter nya skott tyder det ju på att chansen är stor att det går bra. Jag övervintrar min Hortensia i vanlig rumstemp. 

Jag har den i en kruka med självbevattning pga att den sommartid drar mycket vatten. Under vintern fyller jag inte på lika ofta som under sommaren.

Fortsätt att vattna den som övriga krukväxter.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Tant Grön
11/24/18, 10:43 AM
#2

Åh, vad roligt att höra att det kan gå. Den har varit så fin och tacksam, och blommat hela sommaren. Skall klippa ner allt det döda idag och så får den stå i det svalaste fönstret, ca. 18 grader. Brukar din blomma om? Sätter du ut den på sommaren?

beem
11/24/18, 1:36 PM
#3

#2 Jag har den ute hela sommaren men skyddad mot solen. Den gillar inte för mycket sol har jag läst. Den blomma väldigt lite  i sommar men det beror nog på att vi var borta mycket och skötseln blev lite si och så med.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Upp till toppen
Annons: