Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Krukväxter, utomhus och inomhus

Min Klockviolbuske

2018-11-15 10:20 #0 av: beem

Min Klockviolbuske bjuder nu på fantastiskt blomning. Jag köpte den i fjol men den blommade inte då och inte heller  i sommar. Nu börjar den blomma med flera stora klasar.

Anmäl
2018-11-15 13:27 #1 av: Carmarino

Vacker blomma. Slår "trumpeterna" ut mer, eller är de sådana hela blomningen?

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2018-11-15 14:10 #2 av: beem

#1 De slår inte ut mer. Den blommar med flera klasar som ser ut som på bilden.

Lycka när den äntligen blommar. 

Anmäl
2018-11-15 14:59 #3 av: Carmarino

Förstår det. Den är väldigt fin.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2018-11-17 10:49 #4 av: Pyttelite

Härlig färg och fint exemplar. Aldrig sett något blommande exemplar tidigar vad jag vet.

Är den krukodlad eller har du den på friland?

Misstänker att den inte är frosthärdig.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Anmäl
2018-11-17 11:57 #5 av: beem

#4 Den står i kruka ute hela sommaren och sen tar jag in den då det blir kallare. Den står nu i vanlig rumstemp. med lysrör.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.