Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Fröer och frösådder

Frostmorgon

2018-09-25 11:47 #0 av: Mooniq

Så har jag haft min andra frostnatt. Nu ger de sista blommorna upp. Ros är härdig, haft några Luktärter som blommat in i det sista och 2-3 Ringblommor men nu nyper frosten dem. Så mentalt har jag redan börjat längta till mars månad. 

Nu blir det mer inomhus, mer tända ljus, jag har kamin som jag eldar i för att det är mysigt, en liten brasa på kvällen när jag kollar tv. 

Älta inte problem - skapa lösningar!! FunderarSkrattar

Anmäl
2018-09-25 12:31 #1 av: Sindri

Men det är ju vackert med frost också! Jag längtar efter en klar, hög, frostnupen morgon, när andetagen verkligen känns. Ett tag i somras undrade jag om jag nånsin skulle få uppleva det igen! Glad

Anmäl
2018-09-25 12:57 #2 av: Mooniq

#1 Sindri - samma här. Värsta sommaren ju! Jag kör huvudet i vinterdepression nästan varje år men än är dagarna fina med hög klar luft. När solen skiner så värmer den och det gillar jag. Idag är det solsken och blå himmel. Underbart Skrattar

Anmäl
2018-09-25 14:52 #3 av: Sindri

Samma här - kunde blåsa liiite mindre, men äpplena riktigt lyser röda bland de gröna bladmassorna. Gräsmattan som smaragd igen.  Väntar på den där morgonen när trädgården är full med glittrande spindelnät.
Man får ta tillvara detta innan mörkret lägrar sig.

Anmäl
2018-09-25 20:11 #4 av: beem

Så vackra bilder.

Anmäl
2018-09-25 22:03 #5 av: Caeli

Fina blommor fastän de sjunger på sista versen!😀

10% av livet är underbart, 10% är svårt, 80% är vad du själv gör det till.
Anmäl
2018-09-25 22:43 #6 av: Sindri

Haha, inser just nu att min avatar är en frostnupen ros - för några år sedan.

Anmäl
2018-09-27 15:44 #7 av: Sommarek

Åh, redan frost?  Fryser

Men underbara bilder - frost är ju också vackert, om än inte så bra för kronbladen... Vad är den mörkrosa blomman för en, om man får fråga?

Anmäl
2018-09-27 15:46 #8 av: Mooniq

#7 Sommarek

Den mörkrosa/röda är en Ros Nostalgie -jag har en annan tråd med flera kort på den. Knopparna är nästan vita och ju mer den blommar ut ju rödare blir den. Riktigt fin, tycker jag.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.