Annons:
Etiketterfröerfrösådder
Läst 855 ggr
Mooniq
2018-09-25 11:47

Frostmorgon

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Så har jag haft min andra frostnatt. Nu ger de sista blommorna upp. Ros är härdig, haft några Luktärter som blommat in i det sista och 2-3 Ringblommor men nu nyper frosten dem. Så mentalt har jag redan börjat längta till mars månad. 

Nu blir det mer inomhus, mer tända ljus, jag har kamin som jag eldar i för att det är mysigt, en liten brasa på kvällen när jag kollar tv.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
Sindri
2018-09-25 12:31
#1

Men det är ju vackert med frost också! Jag längtar efter en klar, hög, frostnupen morgon, när andetagen verkligen känns. Ett tag i somras undrade jag om jag nånsin skulle få uppleva det igen! 🙂

Mooniq
2018-09-25 12:57
#2

#1 Sindri - samma här. Värsta sommaren ju! Jag kör huvudet i vinterdepression nästan varje år men än är dagarna fina med hög klar luft. När solen skiner så värmer den och det gillar jag. Idag är det solsken och blå himmel. Underbart 😃

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Sindri
2018-09-25 14:52
#3

Samma här - kunde blåsa liiite mindre, men äpplena riktigt lyser röda bland de gröna bladmassorna. Gräsmattan som smaragd igen.  Väntar på den där morgonen när trädgården är full med glittrande spindelnät.
Man får ta tillvara detta innan mörkret lägrar sig.

beem
2018-09-25 20:11
#4

Så vackra bilder.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Caeli
2018-09-25 22:03
#5

Fina blommor fastän de sjunger på sista versen!😀

Sindri
2018-09-25 22:43
#6

Haha, inser just nu att min Avatar är en frostnupen ros - för några år sedan.

Annons:
Sommarek
2018-09-27 15:44
#7

Åh, redan frost?  🥶

Men underbara bilder - frost är ju också vackert, om än inte så bra för kronbladen… Vad är den mörkrosa blomman för en, om man får fråga?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Mooniq
2018-09-27 15:46
#8

#7 Sommarek

Den mörkrosa/röda är en Ros Nostalgie -jag har en annan tråd med flera kort på den. Knopparna är nästan vita och ju mer den blommar ut ju rödare blir den. Riktigt fin, tycker jag.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Sommarek
2018-09-27 16:00
#9

#8 Åh, de är så vackra! Första gången jag såg en sådan trodde jag knappt att den var äkta, hi hi.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Upp till toppen
Annons: