Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Trädgårdsarbete i största allmänhet

Vad är detta?

2018-08-23 17:00 #0 av: Agnes.stoltzz

Vad är detta föe växter? Både busken och blommorna

Anmäl
2018-08-23 20:32 #1 av: Caeli

De blå blommorna närmast kan kanske vara kråkvicker - en vild växt. Sen verkar det finnas ännu en blå/violett blomma av annan sort bakom dem...🤔

10% av livet är underbart, 10% är svårt, 80% är vad du själv gör det till.
Anmäl
2018-08-30 20:49 #2 av: Sjuttan

Kan busken vara en Shersmin?

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting". Oscar Wilde.
Anmäl
2018-08-30 21:53 #3 av: Spectabile

Blommorna längst bak är Mjölkört eller som den vanligen kallas Rallarros. Den betraktas mest som ogräs fast jag tycker den är fin ändå Glad

Anmäl
2018-08-31 09:31 #4 av: Caeli

#3 Här i trakterna kallar man den för rävsvans eller "rävarompa" dvs rävrumpa!😄

10% av livet är underbart, 10% är svårt, 80% är vad du själv gör det till.
Anmäl
2018-09-07 23:37 #5 av: Omorika

Busken till höger är björkspirea och den andra växten tror jag kan vara ölandstok an annan buske. Sen är det som folk skriver kråkvicker och mjölkar eller almöken som det kallas här uppe.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.