Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Köksväxter, kryddor och läkeörter

Blommor zucchini

2018-08-23 11:25 #0 av: Tisstassen

Hej! jag har nu massa nya frukter på g på min zucchiniplanta i landet. förra året hade jag 7st plantor och massa pollinerare.... men i år fick jag endast plats med en planta och jag tycker det verkar vara dåligt med bin. 

jag försöker skiljer hon och hanblommor... men misstänker nu att jag endast har honblommor på plantan, och då kan de ju inte pollineras ens med hjälp... jag bifogar bilder på de 4 blommor som blommar just nu.

hittade ingen matchande grupp riktigt...

Anmäl
2018-08-23 11:27 #1 av: Tisstassen

Här är bilderna

Anmäl
2018-08-23 11:56 #2 av: Tant Grön

Ser inget frömjöl på dom, så det kan vara honblommor. Annars ser du det på att det finns ett fruktämne på baksidan av honblomman. På hanblomman är det bara en stjälk. Är väl bara att vänta på att det kommer hanblommor, om du inte kan få från någon som har.

Anmäl
2018-08-23 14:02 #3 av: Tisstassen

ahah! men blir de ingen frukt från hanblommorna då? tror det är frukt på alla blommor som slagit ut faktiskt... 

Anmäl
2018-08-23 18:45 #4 av: Tant Grön

I så fall är det honblommor.

Anmäl
2018-08-24 08:25 #5 av: Tisstassen

Men va dumt... för om de ej kommer fler blommor som är hanblommor så blir de ingen zucchini alltså? :(

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.