Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Byta-sälja-köpa - plantor och annat

Tips på fina Riddarsporrar - köper gärna fröer

2018-07-21 16:34 #0 av: Mooniq

Jag har tidigare haft Riddarsporre och Kinesisk Riddarsporre - mellan 40 - 90 cm höga. Jag börjar nu leta fröer för nästa säsong. 

Har du Riddarsporrar och vill sälja fröer så köper jag gärna om de är ca 60 - 90 cm höga. Gärna 2-färgade och med aningens metallskimmer i blombladen. 

Visar några bilder på dem jag haft tidigare - vill minnas att de  är lättskötta. 

Älta inte problem - skapa lösningar!! FunderarSkrattar

Anmäl
2018-07-21 17:05 #1 av: JMW

Inte helbild men mina ser ut så här, längre än ja och jag är 167 cm.. Sådde de själv gör många år sedan. Jag kan fixa frö. Vet inte hur man gör men det får jag kolla upp.

Anmäl
2018-07-21 18:22 #2 av: Mooniq

#1 JMW - wow så fina. De e lite höga men jag hittar nog nån plats. När blommorna vissnar så går de över i fröställningar. När de är mörka och torra så kan man ta fröer - då köper jag gärna 10-20 st av dig. 

Anmäl
2018-07-21 18:47 #3 av: JMW

#2 Då ska jag hålla koll på det. Du får dem alldeles gratis när det blir dags. Skämtar

Anmäl
2018-07-21 18:58 #4 av: Mooniq

#3 JMW -jag får fröer av Fjäderclarkia, Atlasblomma Sybil Sherwood, Kejsar vinda Milky way och Ringblomma - nåt byte kanske?

Anmäl
2018-07-21 19:06 #5 av: JMW

Jaa, fjäderclarkia skulle vara skoj. Vi byter!

Anmäl
2018-07-21 19:07 #6 av: Mooniq

#5 JMW - jajamen, va kul Glad

Anmäl
2018-07-21 19:18 #7 av: JMW

Tummen upp

Anmäl
2018-07-21 20:21 #8 av: beem

Fjäderclarkia - är det en 1-årig ?

Anmäl
2018-07-21 21:05 #9 av: Mooniq

Fjäderclarkia är 1 årig och väldigt lätt att ta fröer av

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.