Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Rosor

Tvåfärgad Ros

2018-07-21 08:30 #0 av: Mooniq

I våras köpte jag lite olika rosor på plantskolan. Jag älskar 2-färgade Rosor och här har en gul/rosa slagit ut. Knoppen var gul och sen har den färgat sig mer och mer rosa. Har för mig att den blir ca 60 cm hög och härdig till zon IV. Jag hoppas den växer till sig och klarar vintern. Har planterat i pallkrage så det är en chansning. 

Älta inte problem - skapa lösningar!! FunderarSkrattar

Anmäl
2018-07-21 08:39 #1 av: Magi-cat

Så ljuvliga de är!

Jag har också Peace-rosor och i år tror jag att de, trots torkan, slår alla rekord i blomning! Älskar dem! BlommaHjärta

Anmäl
2018-07-21 09:25 #2 av: [Wijnja]

Raser är min favorit blomma

Anmäl
2018-07-21 11:02 #3 av: beem

Så vackra och så fina foton. Den med daggdroppar är ju underbar.

Anmäl
2018-07-21 11:51 #4 av: Mooniq

#3 beem - tack. jag är amatör men älskar min mobilkamera, roligt att komma nära och blommor tycker jag är riktigt kul att ta foton på. Hade katt tidigare - han var ingen modell - rann iväg innan jag hann sätta mobilen i kameraläge. Men ibland hade jag tur med honom oxå. Glad

Älta inte problem - skapa lösningar!! FunderarSkrattar

Anmäl
2018-07-21 18:56 #5 av: tk1971

Ja, Peace hör till mina absoluta favoriter också.

Anmäl
2018-07-21 18:57 #6 av: Magi-cat

#5 Förstår det av din avatar. Glad

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.