Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Vad är det?

Annorlunda växt

2018-06-24 21:37 #0 av: nirakw

Jag har nyligen köpt en kolonilott med många för mig nya växter. Idag hittade jag den här spännande växten med ljust rosa blommor och några slags förhållandevis långa spröt. Är det någon som vet vad det är? /Karin

Anmäl
2018-06-24 22:20 #1 av: Tant Grön

Någon slags dunört kanske.

Anmäl
2018-06-25 08:44 #2 av: Åsa S

Japp ser ut som nån dunört och det finns många olika arter och inom trädgårdsodling brukar de anses som ogräs jag rensar bort rätt många såna i mina grönsaksland

Anmäl
2018-06-25 21:57 #3 av: nirakw

Tack för svaren, det verkar stämma. Får hålla koll så det inte blir fler..

Anmäl
2018-06-25 23:10 #4 av: Tant Grön

Det blir garanterat fler. Glad

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.