Annons:
Etiketterfröerfrösådder
Läst 1727 ggr
Galenidjur
2018-04-30 14:45

Små tomatplantor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kollade tillbaks på de tomatplantor jag sådde förra året. Denna bild är från 1 maj (2017 alltså) och som man kan se är de rätt stora.

De tomatplantor jag sått i år är däremot pyyyyyttesmå i jämförelse och de såddes dessutom tidigare.  Kan jag ha gjort något fel med dem? Jag kan inte komma på att jag gjort något annorlunda i år jämfört med förra året. 🤔

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Annons:
MonicaLagerquist
2018-04-30 15:12
#1

Har de stått sämre till eller står de på samma ställe?

Mina tomatplantor ser bättre ut i år än förra året.

Stolt ägare till fem La permer

Åsa S
2018-04-30 17:10
#2

Mina är också mindre iår tror bara att det är det gråa vädret som är orsaken, så himla många fina soliga dagar har vi inte haft

MonicaLagerquist
2018-04-30 17:33
#3

Mina tomater står ute i växthuset dagtid sen fem veckor tillbaka så de är knubbiga och fina.Har för mig att de var tanigare förra våren. Här snöade det i början på maj förra året.

Stolt ägare till fem La permer

Galenidjur
2018-04-30 20:26
#4

#1 Näh de har stått på samma fönsterbräden som förra året.

Vädret vet jag inte om det varit för det snöade även här där jag bor vid den här tiden förra året. Märkligt.   Hoppas de kommer igång snart…

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Tant Grön
2018-05-04 17:54
#5

Kanske har du haft olika jord. Min erfarenhet är att plantor blir mindre om man använder såjord.

Galenidjur
2018-05-04 19:26
#6

#5  Jag har alltid använt planteringsjord till alla mina växter så tror inte det.  Det kanske bara är ett dåligt år i år ….

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Annons:
Tant Grön
2018-05-04 20:19
#7

Har du samma sorts frön? Annars är det nog ett dåligt år. Hoppas dom växer till sig när dom kommer ut.

Galenidjur
2018-05-05 13:52
#8

#7 nej de jag sått i år är andra sorter än förra året. jag jag hoppas de tar sig. Annars har jag lagt ner mycket slit på ingenting haha.

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Upp till toppen
Annons: