Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Fröer och frösådder

Blomkål somhar blivit för lång

2018-04-28 08:36 #0 av: cissi_1993

hej, 

jag har sått blomkål och dom har blivit ca 5cm långa men inte så stabila och dom har bara två små blad högst upp är det någon som vet om dom ska se ut så eller om jag ska plantera ner dom nu när dom ska ploanteras om?

Cecilia 

Anmäl
2018-04-28 08:44 #1 av: cissi_1993

tänkte jag bifogar en bild även om den är sned 

Anmäl
2018-04-28 08:48 #2 av: Åsa S

Det går bra plantera dem djupare + ställ dem lite svalare så blir de mer kompakta

Anmäl
2018-04-28 08:51 #3 av: cissi_1993

jo problemet är att jag har +20 eller +1 på nätterna och +25 på dagarna att välja på :P men jag får försöka ha dom ute när det är lite lagom kalt så dom kanske inte växer så farligt :P

Anmäl
2018-04-28 13:37 #4 av: Tant Grön

Kan du inte ha dem ute på dagen, kanske med något skydd över, och ta in på natten?

Anmäl
2018-04-29 10:30 #5 av: cissi_1993

jo det blir så 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.