Annons:
Etiketterprydnadsträdbuskarklätterväxter
Läst 3191 ggr
Hogstedt
2018-03-14 19:06

Syren

Jag vet jag inte om jag valde rätt grupp och jag ber om ursäkt om det blev fel.

Nu är det såhär att det finns någon som jag håller väldigt kär och jag vet att den här personen älskar vita syrener och råkar fylla år tidigt i juni, och jag undrar om man på något sätt kan få tag i blommande syren så tidigt? Och hur får man en bit att överleva om man vill ge bort den?

Vart i Sverige blommar de vilken tid? Och eftersom att naturen älskar att krångla till det så antar jag att vita syrener inte blommar samtidigt som t.e.x lila?

Annons:
GardenTourist
2018-03-15 10:42
#1

Jag tror det är för tidigt för blomning än . Knoppar slår ut runt maj månad här i zon 2-3 , om jag nu minns rätt

If the whole world was blind, how many people would you impress?

GardenTourist
2018-03-15 10:44
#2

Förlåt såg inte att du skrivit juni . Men dem kan nog blomma så beroende på om det är träd eller busksyren.

If the whole world was blind, how many people would you impress?

Hogstedt
2018-03-15 16:53
#3

Syrener är inte min grej och jag vet inte skillnaden på träd- och busksyren. Det enda jag vet är att den ska vara vit. Blommar den samtidigt som de lila och finns det som både buske och träd?

Skulle någon eller några kunna säga vart i landet de bor och när deras syrener blommar ungefär? Försöker få någon översikt på när de blommar vart i landet.

Och hur får man en kvist att överleva? Är det någon som vet det? 😃

oh-la
2018-03-16 11:46
#4

Här i norra halland blommar den slutet maj, början juni. Växtzon 1. Hur menar du med att få en kvist att överleva? I vas klarar dom någon vecka.

annia1
2018-03-16 14:35
#5

Kolla med din blomsteraffär. Dom borde kunna beställa hem syrener så länge det finns odlare som har.

.

Hogstedt
2018-03-16 17:01
#6

#4Aha okej, jag hade nämligen hört att de är känsliga och dör väldigt fort.

#Kan man köpa buketter med syren? Haha det här är verkligen inte min grej och försöker bara få fram blommorna som personen gillar. Jag menar inte en liten syren utan bara en bukett eller blommor eller vad man brukar säga. 😃 Om man nu kan kan beställa buketter, brukar man kunna  välja färg också?

Annons:
annia1
2018-03-16 17:43
#7

Hogstedt Blomsteraffärer brukar kunna beställa hem det mesta i blomväg. Så gå in på en och fråga. Om dom kan få hem så brukar man få välja färg.

.

GardenTourist
2018-03-20 11:22
#8

Jag har en vit busksyren , bor i zon 2 , blommar i maj 😊

If the whole world was blind, how many people would you impress?

GardenTourist
2018-03-20 11:25
#9

Kan ta sidoskott i maj/juni månad om det kommer nya om du vill ha ?? Men då får du påminna mig när tiden närmar sig . Kan skickas med post annars . Medela mig bara så löser vi d

If the whole world was blind, how many people would you impress?

GardenTourist
2018-03-20 11:31
#10

Förlåt jag tror jag har alldeles för bråttom när jag läser o skriver ' skäms' Det brukar inte finnas inte i snittkylen , vi har dock aldrig haft d , men skulle du kunna komplettera buketten med lövkoja eller liknande som fyller ut buketten ? Hortensi kvist kanske då med , be om d i butik d kan säkert knipsa en kvist från en i kruka annars :)

If the whole world was blind, how many people would you impress?

Hogstedt
2018-04-04 14:59
#11

Det är inte just en bukett jag är ute efter utan just vita syrener, de behöver inte bilda en hel bukett om det inte går, utan bara en liten fin kvist går bra, sålänge som de blommar i vitt! :)

annia1
2018-04-04 15:28
#12

Hogstedt har du pratat med den blomsteraffär som finns i närheten av dig. I så fall vad sa dom.

Jag var in på den som finns här och passade på att fråga om syren. Och det var inga problem för dom att ta hem. Enda är att man får säga till i god tid för det är inte säkert att deras vanliga leverantörer har vid just den tidpunkten utan dom får då köpa från en annan. Så här där jag bor är det inga problem för blomsteraffären att ta hem. Och dom tar hem det man vill ha, både vad gäller färg och antal.

.

beem
2018-04-04 16:31
#13

Fråga i en blomsteraffär. De kanske kan ta hem till ett visst datum.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
Upp till toppen
Annons: