Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Fruktträd, bärbuskar och bärväxter

Amerikanska blåbär

2018-01-28 21:42 #0 av: helisa

Behöver lite hjälp. Jag har två plantor amerikanska blåbär bredvid varandra  på kortsidan av det ena växthuset, dom står i rhonodendronjord, sol större delen av dagen.Men jag får dåligt med bär och dom växer inte.

Nån som har tips på vad som kan vara fel.

Anmäl
2018-01-28 21:51 #1 av: Ess1

Är det två olika sorter?

Anmäl
2018-02-04 15:08 #2 av: helisa

Ja det är det

Anmäl
2018-02-04 16:16 #3 av: Åsa S

Brist på gödning och vatten kanske?

Anmäl
2018-02-04 21:01 #4 av: helisa

Vist kan det vara det Åsa S, men det känns inte så då jag vattnar och gödslar, men jag funderar på om dom ska stå djupare eller ännu mer skyddat?

Anmäl
2018-02-05 08:47 #5 av: nickiee

dom ska ha sur jord  man ska ha torv med i jorden

Anmäl
2018-02-05 19:06 #6 av: Ess1

#5 Det står i #0 att de har rhododendronjord.

#0 Jag har mina i full sol och rhododendronjord, och får mycket bär. Har du provat rhododendrongödsel?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.