Annons:
Etikettrosor
Läst 3853 ggr
gummimamma
2017-10-27 11:28

Stöd till klätterros

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Köpte en äldre villa i våras. I trädgården finns en stor klätterros, som växer mot en otroligt ful och dåligt gjort "ställning" av armeringsjärn. Ställningens form kan närmast beskrivas, med mycket fantasi, som ett paraply som är på sniskan. Hela alltihopa ser ut att rasa när som helst! Mina funderingar är att till våren klippa ner hela rosen och byta ställningen. Men mot vad? Några roliga idéer? Vad det är för ros vet jag inte, Men de talrika röda små blommorna kommer i änden på en lång och tanig gren. Rosen står mitt i en rabatt, intill parkeringen, så den har ingen vägg att växa på.

Annons:
Åsa S
2017-10-27 15:52
#1

Ser ut som Flammentanz den har såna där blommor + växtform, den klarar beskärning bra men du kanske inte får så mycket blommor på den för den brukar blomma på äldre ved.

mara
2017-10-31 09:09
#2

Själv tycker jag mycket om armeringsmatta som rosstöd. Den kan man forma till olika stöd. Sen finns det ju otroligt vackra som man kan köpa för just detta ändamål. Googla vet já. Lycka till

mariatingsund
2017-10-31 13:31
#3

Jag rekommenderar också armeringsmatta och böja den och skruva in kanterna mot väggen. Sen växer grenarna och bladen genom så det inte blir så tydligt vad som håller busken uppe.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Upp till toppen
Annons: