Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Rabatter, perenner och annueller

blommor man måste ha?

2017-08-25 13:59 #0 av: GardenTourist

Finns det någon blomma man bara är tvungen att ha??

Vilka är era favoriter i rabatten?

(bara lite roligt att veta)Kär

Anmäl
2017-08-26 07:32 #1 av: [rumelle]

Lavendel tycker jag är underbart! Mina var fulla av citronfjärilar och humlor i sommar! Kär

Anmäl
2017-08-26 07:33 #2 av: Maria

Har man ett skuggigt ställe så tycker jag Hosta av alla varianter är så vackert. Jag älskar alla vackra bladfärger som finns.

/Maria

Anmäl
2017-08-26 09:38 #3 av: Sjuttan

Alunrot i olika bladfärger är en av mina favoriter.
Även Astilbe och Daglijlor i olika färger, gärna gräddfärgade.

Anmäl
2017-08-26 10:09 #4 av: NatasjaHemby

Fänrikshjärta Hjärta Ganska diskret i sitt utseende men har vacker färg och blommar hela sommaren. Älskar även kärleksört som är så vacker på hösten. Kombinera dessa två och komplettera med vårlökar så har man en låg rabatt som blommar från tidig vår till sen höst.

SE*Simbelmynes

Anmäl
2017-08-26 11:06 #5 av: Maria

Jag älskar även gammaldags Vresrosor. Så tåliga och vackra både med sina blommor och sedan med sina stora vackra nypon.

/Maria

Anmäl
2017-08-26 22:06 #6 av: JMW

Som svar på frågan så måste jag ha kärleksört och fänrikshjärta. Sen finns det ju massvis med växter jag gillar och älskar, skulle kunna rabbla hur länge som helst. Skämtar

Anmäl
2017-08-27 12:32 #7 av: Bjornen

Det är många och jag har drygt 3000 olika i min visningsträdgård.

Anmäl
2017-08-27 12:34 #8 av: Bjornen

När det gäller ettåriga växter försöker jag variera mellan åren, eftersom det är kanske tusen ettåriga som jag skulle vilja ha varje år.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.