Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det?

Övrigt utan anknytning till trädgård
Vad är det?

Gul blomma, eventuellt vild

2017-05-27 15:59 #0 av: Angeliina

Hej Glad på er alla !! Skulle gärna veta namnet på denna vackra växt + veta i hurdan jord den växer i.

Anmäl
2017-05-27 16:12 #1 av: Magi-cat

Skelört. Glad Hos oss växer den vilt i hård lerjord. Blomma

Hjärta ""Myths address the fundamental enigmas of our existence and help us try to make sense of our lives..."

Anmäl
2017-05-27 16:32 #2 av: JMW

Växer vilt här också och vi har inte hård lerjord. Jag plockar bort den för den kommer upp överallt. Speciellt under mina bärbuskar.

Anmäl
2017-05-28 08:04 #3 av: Bjornen

En typisk stadsväxt som växer mellan hus och asfaltkanterna. Troligen införd som medicinalväxt och växer i många trädgårdar med ökad spridning. Jag har både enkel och dubbelblommande sort i min visningsträdgård. Skelört (Chelidonium majus)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.