Annons:
Etikettergräsmattorgrovplaneringgödsling
Läst 1262 ggr
elinchich
5/9/17, 1:14 PM

Anlagd Gräsmatta

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, 

Jag har precis köpt hus där en firma varit och anlagt en gräsmatta. Gräsmattan anlades i höstas och ser ut såhär. "Gräsmattan" är full med stenar och glasbitar. företaget säger att de har minsann anlagt många gräsmattor och de ser ut såhär efter regn. Men ska en gräsmatta vara så full av stenar,  5-10 cm stenar + glasbitar upp till 10 cm i en gräsmatta?  Har jag blivit lurad?

Annons:
Sommarek
5/9/17, 1:35 PM
#1

…är det där ens en gräsmatta alls?  🤔

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Niseeu
5/9/17, 1:38 PM
#2

Jag tror tyvärr inte det är en gräsmatta och att du har blivit lurad.

Halvdansken
5/9/17, 6:04 PM
#3

Hur har de "anlagt" den? Slängt ut en näve frön? Jag undrar vad som kan växa där.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Spectabile
5/9/17, 6:30 PM
#4

Gräsmatta? Nä absolut inte!

Halvdansken
5/9/17, 7:08 PM
#5

Har du namnet på firman?  Ring och klaga, högt!!

Hatar cancer och älskar vårlökar.

elinchich
5/9/17, 8:35 PM
#6

Tack, jag ville ha en andra åsikt då dom sa att dom gjort allt rätt. Men tack då ska jag gå vidare och se till att jag får den gräsmattan som de lovade.

Annons:
JMW
5/9/17, 11:20 PM
#7

Himmel då, tänk om man har djur. Hund som exempel och en "gräsmatta" med glas. Fy sjutton vad obehagligt det kan bli.

Bjornen
5/10/17, 7:02 AM
#8

Om gräsmattn anlagt i höstas har inte gräset etablerats eller dött under vintern. Om gräset funnits där hade du aldrig upptäckt vilket material man har använt som underlag. Underlaget till gräsmattan är det nog svårt att klaga på (beroende på kontraktet), men att den inte etablerats borde vara reklammation. Säker etablering av gräsmattor brukar man ange senast augusti månad. Det kan ju har tillkommit snömögel eller andra skador under vintern. Jag tycker att det ska finnas garanti på att gräset överlevt vintern. Men beror förstås på vilka villkor företaget har.

MagArne
5/11/17, 3:43 PM
#9

Kan det vara så att mängder med smutsig snö har dumpats på gräset?

Kan vara värt att forska i om andra faktorer har förstört gräset innan man avrättar firman om anlade gräsmattan. Bäst att ha så många kort som möjligt på bordet.

Upp till toppen
Annons: