Annons:
Etikettervilda-växterogräs
Läst 1652 ggr
Louen
2017-02-12 14:47

Hjälp med träd

Hej! Jag är ny här och vet inte alls om jag lägger tråden rätt men försöker. Jag har äntligen börjat försöka göra iordning min trädgård för att kunna odla lite grönsaker och blommor. Problemet är att jag har ett litet träd som är självsått(?) Där det står är inte alls lämpligt men jag vill gärna omplacera trädet. Tror ni att det är möjligt? Kommer inte göra några försök innan det blivit varmare och jag inte riskerar att tjäle sätter stopp för eventuella livsförsök från trädet.. bild bifogas på trädet. (Hoppas jag!)

Annons:
Louen
2017-02-12 14:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bild:

JMW
2017-02-12 17:03
#2

Har du lönnar i närheten? Det där ser ut som lönn. Såna kommer upp överallt här hos mig och jag rycker bara bort dem.

Louen
2017-02-14 10:53
#3

VAd jag vet så har vi inte direkt någon lönn i närheten. Men jo visst är det en liten lönn. Jag vill ju helst inte bara dra upp den och slänga den utan omplacera den :3

Sjuttan
2017-02-14 14:18
#4

Jag har faktiskt hämtat späda lönnar i skogen (egen skog) och planterat in in trädgården. Har tänkt att de ska ge skugga med tiden. Viktigt är när man flyttar små träd att man gör det innan växtsäsongen börjar. Bra är om så mycket tunna rottrådar som möjligt följer med. När man flyttat trädet har det ju förlorat mycket av uppsugningsförmåga efter som många rottrådar gått av? Viktigt är därför att vattna flitigt och skugga det under soliga dagar tills det rotat sig. Vattna flitigt hela första säsongen. Lycka till! Aa.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Upp till toppen
Annons: