Annons:
Etiketterlökväxterknölväxter
Läst 1737 ggr
Choklad
2016-12-05 12:32

Snödroppar

Jag fick  snödroppar i våras av min son som han hade haft i sin trädgård. De blommade så fint på min balkong och sedan har de stått oblommade hela sommaren och hösten. Bara det att det nu har kommit fram små "nya" snödroppar, de växer inte verkar det som, men jag vill ju att de ska komma fram  till våren, inte nu. Jag har dem i en stor kruka.

U R us

Annons:
Codonopsis
2016-12-06 09:02
#1

Massor av lökväxter beter sig på ett liknande sätt, det är alldeles normalt. De håller igen när det är kallt men sätter igång att växa när temperaturen och ljuset signalerar att nu är det dags.

Choklad
2016-12-06 11:36
#2

Aha, jag trodde att det var annorlunda eftersom de finns i en kruka.

U R us

Bjornen
2016-12-21 10:29
#3

Alla lökväxter ska samla näring efter blomning så att de återtar näringen som de förlorat på blomningen.

Choklad
2016-12-22 10:43
#4

Jag har tagit in dem och satt dem i fönstret, och de har börjat växa. De kommer inte att blomma till julafton, men någon gång efter nyårsafton tippar jag. Men jag kommer ju att förlora att de blommar sedan i februari, om jag nu lyckas få dem att blomma nu. Ska jag ge dem näring ? De står i näringsrik jord men det har de gjort sedan i somras, och näringen tar ju slut.

U R us

Upp till toppen
Annons: