Annons:
Etikettrosor
Läst 1683 ggr
Eda
11/12/16, 9:45 AM

Massor av rosor och andra blommor!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Foto: Kerstin Wilton     Rosor: Bourbon Queen och Cardinal de Richelieu 2009

När min man och jag för några veckor sedan vandrade runt på Långholmen i Stockholm för att få material till ett blogginlägg om rullstolspromenader stötte vi på denna för oss okända trädgård på norra delen av ön. Nu var det inga blommor kvar, men denna fantastiska bild som Kerstin Wilton fotat över ingången till trädgården skall bli roligt att se nästa år.  

Kerstin Wilton började 2001 att skapa Rosängen alltifrån scratch. Marken innan bestod av en grusig ogräsbemängd skogsäng där det tidigare legat arbetarbaracker. Nu växer där en mängd olika Rosor och andra blommor.

På Kerstins hemsida:  http://www.sparrownest.se/Mina%20rosor.htm kan du klicka dig fram och hitta text och foton om en mängd olika Rosor.

Kerstin har ytterligare en blogg: https://storstadsnatur.wordpress.com/ där det bl.a. finns vackra blomsterbilder.

Länk till mitt blogginlägg om Långholmen, klicka här

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Bjornen
11/14/16, 7:30 AM
#1

I min visningsträdgård finns 3000 olika växter och har nog haft 8000 olika under drygt 50 års odlande. Som mest hade jag omkring 170 olika Rosor.

Eda
11/14/16, 9:14 AM
#2

Jag är imponerad!

Eftersom jag inte kände till din visningsträdgård gick jag in på din presentationssida och läste vidare. Nästa gång jag reser till Falun (jag har vänner som bor där) måste jag absolut besöka trädgården. Till alla som läser detta och inte känner till Bjornens  verksamhet klicka på ikonen och läs vidare!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: